FANDOM

Cyncyno2.png
Na dalekim południu, wśród równin, znajduje się miasto inne niż wszystkie. Dumne, niezależne i… nietypowe. Cyncynopol, bo takie jego miano, to gród ufundowany za czasów pierwszych Władców Redoranu. Stolica nauki, magii, techniki i postępu. Mieszczą się tutaj Uniwersytet Magii i Nauk, Wielka Politechnika Redoranu oraz Akademia Sztuk Materialnych i Niematerialnych. Władzę sprawuje w tym mieście Nadrektor.

Samo miasto ma dość osobliwą architekturę. Nie ma tutaj zwyczajowych murów okalających gród, jedynie murek wysoki na metr, by odznaczyć wyraźnie granice miasta. Na wjazdach do Cyncynopolu stoją ogromne, bogato zdobione bramy bez wrót, symbol otwartości miasta na podróżnych i spragnionych wiedzy. Sam gród zbudowany jest wokół punktu centralnego, którym jest Plac Akademicki.

Wyniosłe, strzeliste budowle z bogatymi witrażami głównych gmachów uczelni, okalają plac.Okoliczne budynki, niższe, choć nie mniej piękne, to różnorodne wydziały, biblioteki i laboratoria. Kolejnym cudem tego miasta są latające wyspy, gdzie znajdują się akademiki, warsztaty, szklarnie i drobne pracownie. Same wyspy są pozostałością po pierwszych studentach Uniwersytetu, którym nie udało do końca się zapanować nad magią i oderwali kilka okolicznych terenów od ziemi. Widząc w tym okazję do rozwoju, ówczesny nadrektor postanowił je zagospodarować, co obecnie daje dość niesamowity widok. Oprócz kampusu uczelni architektura domostw jest raczej jednolita. Wysokie, wąskie kamienice zbudowane z białego kamienia, często ozdobione witrażami, stanowią dla mieszkańców miasta widok dość powszedni. Jedynym odcinającym się wśród tego wszystkiego gmachem jest ratusz przy głównym placu. Ten jeden budynek wyjątkowo został zbudowany z czerwonej cegły i jest mniej strojny. Ma on odzwierciedlać przyziemność i przystępność urzędu dla mieszkańców oraz skupienie na sprawach codziennych miasta.

Społeczeństwo Cyncynopolu jest dość zróżnicowane. Można tu spotkać niemalże wszystkie rasy rozumne Krainy, jednakże najczęściej są to przyjezdni. Stałych mieszkańców jest niewielu. Podróżni ze wszystkich stron świata przybywają tu dzielić się wiedzą, zdobywać nową i szkolić się w sztuce, której oddali swe życie. Nie toleruje się tutaj żadnych aktów przemocy, gdyż samo miasto ma status terenu neutralnego i nietykalnego.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki