FANDOM

Rendorfc.png

Rendorf to jedno z najmłodszych miast Redoranu, położone jest na zachodzie krainy, choć nie posiada dostępu do morza. Mimo to, postrzega się je jako jeden z najbardziej znaczących punktów na mapie, a to ze względu na wyjątkowe usługi, jakich mogą dostarczyć tamtejsi mieszkańcy oraz stosunkowo bliskie sąsiedztwo ze stolicą. Na stałe zamieszkuje je około pięciuset osób, ale przez ulice przewija się znacznie większa ilość istot.

STYL ARCHITEKTONICZNY

Styl architektoniczny Rendorf można określić jako prymitywny, wręcz prostacki. Przy brzegach rzeki Soir, która przepływa przez sam środek miasta stoją drewniane piętrowe domy na wysokich palach. Uciekają one w górę przed wszechobecną wilgocią. Na ich płaskich dachach często znajdują się tarasy, z których łypią twarze raczej nieprzyjazne. Domostwa te rzadko posiadają okna, a jeśli już, to bardzo małe. Pozwala to znacznie ograniczyć smród zdechłych ryb, hulający aż po same mury. Mury owe, wątłe, zbudowane z cegły przywiezionej z nadmorskich nawiedzonych ruin, sięgają zaledwie pięciu metrów i biada temu, kto postanowi się na nie wspiąć. Na północy i południu przerwane są przez wielkie strzeżone bramy, biegną nad rzeką, tam też, umocnione wysokimi kamiennymi łukami, ledwo utrzymują żelazne wrota. Nie wyznaczają one jednak granicy miasta, bowiem poza nimi stoi mnóstwo chat zamieszkiwanych przez biedotę i obłożnie chorych. Jedynymi budowlami w obrębie murów, które wyróżniają się spośród jednakowych rozklekotanych chat są opuszczony klasztor, rezydencja zarządcy, oraz potężna świątynia Karsertha, wyjątkowo wykonana z kamiennych bloków. Reszta budynków, mimo, iż im dalej od rzeki, tym na niższych palach, wygląda niemal identycznie - czy to koszary straży, czy tawerna, czy to sklep. Najważniejsze jest jednak to, czego nie widać na pierwszy rzut oka. Rendorf posiada bardzo rozległą sieć połączonych piwnic, lochów i katakumb, które służą wielu mętom.

SPECYFIKA MIASTA

Rendorf często nazywane jest miastem wyrzutków i złodziei. Nie dziwota, bowiem przez takich zostało ono założone. Masy istot, niewpuszczone bądź wydalone z Redorii musiały się gdzieś podziać, i tak oto mała biedna osada szybko rozrosła się w miasto. Przez profil mieszkańców urosła w sławę jako miejsce, które żyje z nielegalnych interesów, a na dodatek oddycha tylko nocą. Legenda głosi, że w Rendorf nikt nie trudni się uczciwym interesem, choć wciąż jest to tylko legenda, bowiem większość zameldowanych tam istot trudni się rybołówstwem, a część najzwyklejszymi zawodami i profesjami. Można jednak tutaj znaleźć złodziei, którzy co noc wymykają się ze swych nor, przemytników, którzy za garść miedziaków dostarczą coś do Redorii, bądź coś stamtąd wywiozą, paserów, skupujących "pożyczone" błyskotki, handlarzy niewolników, prostytutki, zapijaczonych bardów, szpiegów, a nawet zabójców czy fałszerzy. Wśród ras dominują ludzie, ale, jak na Redoran, wyjątkowo często można spotkać tutaj Gobliny, Orków, Diablęta czy Jaszczuroludzi.

Zarządcą Rendorf jest Hena Gładkolica, zwana czasem po prostu Hieną. Do jej zainteresowań z pewnością nie należy rozwój miasta, za to chętnie sprowadza sobie suknie i perfumy z dalekich miast, za złoto z podatków, oczywiście. Jest jednak nietykalna, ponieważ jej powiązania z Gildią Złodziei, a właściwie przyzwolenie na nią jest szeroko znane mieszkańcom. Mówi się, iż to ów Gildia tak naprawdę pociąga za sznurki. Nieliczna i tak Straż Miejska jest przekupiona, a jeśli w czyimś sercu zapłonie gniew herosa, szybko zostaje ostudzony przez twarde uderzenie pałką w potylicę. Trudna sytuacja w stolicy również uniemożliwia interwencję władz, a spaczenie Rendorf zaszło zbyt głęboko, by je odwrócić.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki